عملکرد اجزای درایر تبریدی

هر دو درایر تبریدی و خشک کن هوای خشک کن جزء ضروری سیستم های هوای فشرده هستند. خشک کن های احیا کننده خشک کننده ساختار ساده ای دارند. اما خشک کن هوای مبرد متفاوت است. خشک کن هوای یخچالی حاوی قطعات یدکی زیادی است. علاوه بر این، خشک کن های مبرد به دو نوع هوا خنک و آب خنک تقسیم می شوند. قطعات یدکی آنها کمی متفاوت است. اکنون به معرفی عملکرد هر یک از قطعات هوا خشک کن یخچال می پردازیم.
 
1. کمپرسور تبرید
کمپرسور تبرید قلب سیستم تبرید است. همچنین بخش کلیدی خشک کن هوای یخچالی است. بدون آن، کل سیستم هیچ منبع قدرتی نخواهد داشت. عملکرد کمپرسور عمدتاً بالا بردن مبرد از فشار کم به فشار بالا است. و آن را در گردش ثابت نگه می دارد. این به سیستم خشک کن مبرد اجازه می دهد تا گرمای داخل را به طور مداوم تخلیه کند.
 
بنابراین کیفیت کمپرسور مبرد بر راندمان سرمایش درایر تبریدی تاثیر می گذارد. همچنین بر پایداری خشک کن تأثیر می گذارد. و خشک کن های مبرد ما از بهترین کمپرسورهای برند مانند پاناسونیک، کوپلند و دانفوس استفاده می کنند. آنها اثر تبرید بسیار خوبی دارند. همچنین کیفیت قابل اعتماد است
 
2. کندانسور
عملکرد کندانسور عمدتاً تبدیل مبرد است. کمپرسور بخار مبرد با فشار بالا و فوق گرم را تخلیه می کند. سپس کندانسور آن را خنک می کند. در نهایت به مبرد مایع تبدیل می شود. این باعث می شود که فرآیند تبرید در گردش باشد.
 
2 نوع کندانسور وجود دارد، هوا خنک و آب خنک. کندانسور هوا خنک از هوا به عنوان محیط خنک کننده استفاده می کند. مبرد در داخل لوله متراکم می شود. هوا در خارج از لوله جریان دارد. هوا گرمای آزاد شده از بخار مبرد داخل لوله را جذب می کند. از آنجایی که ضریب انتقال حرارت هوا کم است، قسمت بیرونی لوله اغلب با دنده است. به طوری که انتقال حرارت در خارج از لوله تقویت شود. کندانسور آب خنک از آب به عنوان محیط خنک کننده استفاده می کند. گرمای آزاد شده هنگام متراکم شدن مبرد را می برد. آب خنک کننده را می توان یک بار استفاده کرد. همچنین می توان آن را بازیافت کرد. اگر بخواهید از آب در گردش استفاده کنید، باید یک برج خنک کننده وجود داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که آب به طور مداوم خنک می شود.
 
قطعات خازن سابق عمدتاً برای خشک کن هوای یخچال کوچک مناسب هستند. همچنین در جاهایی که آب زیاد نیست استفاده می شود. اما بیشتر تحت تاثیر دمای محیط است. و دومی نیاز به داشتن منبع آب کافی دارد. اثر خنک کنندگی آن بهتر از قبلی است. علاوه بر این، تحت تأثیر دمای محیط قرار نمی گیرد. بسیاری از خشک کن های مبرد بزرگ از نوع آب خنک هستند.
جهت اطلاع از قیمت انواع درایر جذبی و تبریدی با کمپرسور نوری تماس بگیرید.
 
3. اواپراتور
اواپراتور قسمت اصلی تبادل گرما در خشک کن هوای یخچالی است. هوای فشرده در اواپراتور مجبور به خنک شدن می شود. مقداری از بخار آب موجود در آن خنک و متراکم می شود. سپس به آب مایع تبدیل می شود. در نهایت حذف می شود و در نتیجه هوا خشک می شود. در عین حال، مبرد در طی این فرآیند گرما را از ناحیه اطراف جذب می کند. بنابراین، دمای هوا را کاهش می دهد.
 
برای به دست آوردن بهترین اثر تبادل حرارتی ممکن، لازم است ناحیه تبادل حرارتی سمت هوای فشرده افزایش یابد. بنابراین، لبه بیرونی لوله مسی اواپراتور خشک کن مبرد که با پره ها پوشیده شده است، برای افزایش سطح تبادل حرارت است.
4. مبدل حرارتی یا پیش کولر
مبدل حرارتی بخشی برای تبادل گرما بین هوا و هوا است. در خشک کن یخچالی، عملکرد اصلی آن به شرح زیر است: از یک طرف، انرژی سرمای حمل شده در هوا را پس از خنک شدن توسط اواپراتور بازیابی می کند. از طرف دیگر، از این قسمت از انرژی سرد برای خنک کردن هوای فشرده اشباع شده استفاده کنید. تا بار حرارتی سیستم تبرید خشک کن کاهش یابد. می تواند به هدف صرفه جویی در انرژی دست یابد.
 
در واقع نقش مبدل حرارتی عمدتاً صرفه جویی در انرژی است. بنابراین، در برخی از خشک کن های هوای مبرد، مبدل حرارتی وجود ندارد. همچنان امکان ادامه اجرا وجود دارد. فقط مصرف انرژی نسبتاً بیشتر است. اگر قطعه پیش خنک کننده وجود نداشته باشد، خشک کن هوای مبرد از نوع دمای معمولی است. دمای ورودی نباید خیلی زیاد باشد، یعنی بیشتر از 45 درجه سانتیگراد نباشد. اگر پیش کولر وجود داشته باشد، از نوع هوا خشک کن سردکننده با دمای بالا است. دمای هوای ورودی می تواند تا 80 درجه سانتیگراد باشد.
 
علاوه بر این، پس از سرد شدن، دمای هوای فشرده پایین است. پیش کولر می تواند دمای آن را دوباره بالا ببرد. بنابراین از پدیده "آویزشدن شبنم" در خارج از لوله به دلیل دمای پایین جلوگیری می کند. محیط کارگاه را بهبود می بخشد.
 
5. شیر انبساط حرارتی
دریچه انبساط حرارتی بخش گاز در سیستم تبرید است. در حین کار خشک کن مبرد، تامین و تنظیم مبرد اواپراتور از طریق آن محقق می شود.
 
شیر انبساط می تواند مبرد مایع را تبدیل به بخار مرطوب کند. سپس مبرد گرما را در اواپراتور جذب می کند. این منجر به یک اثر خنک کننده می شود. سنسور دما دارد. هنگامی که بار تغییر می کند، شیر انبساط حرارتی می تواند دمای فوق العاده گرمای مکش کمپرسور را تشخیص دهد. بنابراین، درجه باز شدن قرقره سوپاپ را تنظیم می کند. در نهایت جریان مبرد را به اواپراتور کنترل می کند. بنابراین می تواند از جریان یافتن مبرد مایع به داخل کمپرسور و ایجاد پدیده ضربه مایع جلوگیری کند.
6. شیر بای پس گاز داغ
همچنین قطعات خشک کن هوای یخچالی مهم است. اواپراتور هوای فشرده را خنک می کند. مقدار زیادی بارش میعانات وجود خواهد داشت. اگر دمای تبخیر مبرد خیلی پایین باشد، میعانات در اواپراتور یخ می زند. یخ زدگی شدید باعث مسدود شدن کانال جریان هوا می شود. در نهایت، سیستم فشرده سازی هوا را به درستی تحویل نمی دهد.
 
برای جلوگیری از این وضعیت باید دمای تبخیر مبرد را کنترل و تنظیم کنیم. بنابراین، افزودن یک شیر بای پس گاز داغ بین کندانسور و اواپراتور ساده ترین و موثرترین راه است. هنگامی که فشار تبخیر کمتر از محدوده ابزار تشخیص باشد، شیر بای پس گاز داغ به طور خودکار باز می شود. سپس بخار مبرد با دمای بالا در کندانسور مستقیماً وارد اواپراتور می شود. این باعث افزایش دمای تبخیر می شود. بنابراین، می تواند از پدیده انسداد یخ جلوگیری کند.
7. سوئیچ حفاظت ولتاژ بالا و پایین
آنها باعث می شوند که کمپرسور عملکرد حفاظتی خاص خود را داشته باشد. از سوختن موتور کمپرسور جلوگیری می کند. هنگامی که فشار تخلیه کمپرسور از مقدار تنظیم شده بیشتر شود، کلید کنترل فشار به طور خودکار مدار را قطع می کند. کمپرسور را استال کنید. بنابراین نقش حفاظت ایمنی را ایفا می کند. هنگامی که فشار مکش کمتر از مقدار تنظیم شده باشد، نقش یکسان است. به طور کلی، مقدار تنظیم فشار بالا 2.5 مگاپاسکال است. و مقدار تنظیم فشار کم 0.2 مگاپاسکال است.
 
در بالا عملکرد هفت قسمت اصلی هوا درایر تبریدی آورده شده است.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.