چگونه یک کمپرسور هوا را تعمیر کنیم؟ (قسمت اول)

شما باید کمپرسور هوای خود را در زمانی که هستید آماده کار کنید. با آشنایی با مشکلات رایج این نوع تجهیزات، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه تعمیرات جزئی را قبل از اینکه هزینه‌بر شوند، برطرف کنید.
 
از شناسایی منبع نشت هوا گرفته تا جایگزینی سوئیچ فشار، این مقاله بسیاری از نیازهای تعمیر و نگهداری مختلف را پوشش می‌دهد که باید بدانید تا تجهیزات خود را در بهترین حالت کار کنید.
 
یاد بگیرید که چگونه کمپرسور هوا را تعمیر کنید و برخی از موقعیت هایی که تعویض تجهیزات شما گزینه بهتری نسبت به تعمیر کمپرسور اسکرو است.
 
رایج ترین مشکلات برای رفع
برخی از مشکلات رایج کمپرسورهای هوا را بررسی کنید و نحوه شناسایی و رفع آنها را بیاموزید.
 
نشت هوا
نشت هوا یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به کمپرسورهای هوا است. شما باید فعالانه به نقاط ضعیف و سوراخ های احتمالی در شیلنگ ها و دریچه های هوا توجه کنید.
 
هر زمان که متوجه شدید گیج فشار کمتری را پس از غیرفعال کردن کمپرسور هوا در هنگام پر شدن مخزن نشان می دهد، احتمالاً با نشت هوا روبرو هستید.
 
چند روش برای کمک به شناسایی موثر نشت عبارتند از:
 
هوای خارج شده را احساس کنید: از دست خود استفاده کنید و روی شیلنگ های کمپرسور خود حرکت کنید. با احساس جریان هوا می توانید محل نشتی را پیدا کنید.
برای خش خش گوش دهید: اگر به دقت گوش کنید، ممکن است بتوانید صدای خش خش هوای خارج شده را بشنوید تا تشخیص دهید سوراخ کجاست.
از صابون مایع استفاده کنید: می توانید یک لایه نازک از صابون مایع را روی اتصالات کمپرسور هوا، از جمله کلید برق و کوپلرهای دستگاه بمالید. هر سوراخی با خروج هوا حباب می شود.
خوشبختانه تعمیر نشتی هوا در مقایسه با سایر تعمیرات نسبتاً آسان است. می توانید به راحتی سوراخ ها را با مهر و موم وصله کنید.
 
نشتی هوا نیز می تواند زمانی اتفاق بیفتد که شیر چک مخزن کاملا بسته نشده باشد. هر زمان که هنگام خاموش کردن مخزن متوجه افت فشار سنج شدید، وضعیت شیر ​​را با دقت بیشتری بررسی کنید. ممکن است برای رفع نشتی نیاز به تمیز کردن یا تعویض آن داشته باشید.
 
شروع شکست
خرابی راه اندازی یکی دیگر از مشکلات رایج کمپرسورهای هوا است. روشن نشدن تجهیزات ممکن است به دلایل مختلف باشد، بنابراین باید هر مشکل احتمالی را بررسی کنید تا ریشه مشکل را بیابید و به اندازه کافی آن را برطرف کنید.
 
اولین چیزی که باید بررسی کنید اتصال برق و تنظیمات است. سیم برق خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی وصل شده است. به کلید برق خود نگاه کنید تا ببینید روشن است یا خیر. هنگامی که این دو مورد را بررسی کردید تا مطمئن شوید که هیچ کدام مسئول مشکل نیستند، می توانید سایر علل احتمالی را بررسی کنید.
 
اگر اتصال برق و تنظیمات همه خوب باشد، کمپرسور شما احتمالاً راه اندازی نمی شود زیرا فشار هوای کافی در مقایسه با فشار قطع ندارد.
 
فشار قطع یک کمپرسور باید کمتر از فشار قطع آن باشد. اگر اینطور نباشد، دستگاه به طور مداوم روشن و متوقف می شود. برای رفع مشکل، نقاط تنظیم فشار خود را مطابق با آن تنظیم کنید.
 
همچنین ممکن است کمپرسور هوای شما به دلیل کمبود روغن روشن نشود. برای تعویض مایعات تجهیزات خود و جلوگیری از خالی بودن محفظه روغن از یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم پیروی کنید.
 
شکست خاموش کردن
یکی دیگر از مشکلات رایج کمپرسورهای هوا، خاموش نشدن آن است. هنگامی که فشار مخزن به نقطه قطع رسید، تجهیزات شما باید کار خود را متوقف کنند. اگر تجهیزات شما پس از خاموش کردن آن همچنان به کار خود ادامه می دهد، ممکن است به دلیل معیوب بودن شیر تخلیه فشار یا کلید برق باشد.
 
یک سوپاپ تخلیه فشار معیوب می تواند از خاموش شدن موتور شما جلوگیری کند. در این حالت، شیر فشار را به طور موثر آزاد نمی کند و کمپرسور بیش از حد تحت فشار است که نمی تواند خاموش شود. اگر این مشکل را برطرف نکنید، می تواند آسیب جدی به دستگاه شما وارد کند.
 
هنگامی که کمپرسور هوا خاموش نمی شود، بهترین کار این است که برق را قطع کرده و به سرعت شیر ​​را تعویض کنید.
 
همچنین ممکن است به دلیل خرابی سوئیچ برق، خاموشی را تجربه کنید. سوئیچ شکسته می تواند بر سیگنال کنترل های داخلی شما تأثیر بگذارد و ممکن است لازم باشد آن را با یک جایگزین تعویض کنید.
 
مسائل باتلاقی
هنگامی که یک کمپرسور هوا از بین می رود، می تواند بسیار خسته کننده باشد. این ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد، از جمله:
 
شیر تخلیه کننده: مشکل شما ممکن است به دلیل شیر تخلیه کمپرسور هوا باشد. شما می توانید این را با باز کردن تخلیه مخزن و اجازه دادن به هوا برای شبیه سازی عملکرد آن و حذف آب آزمایش کنید. برای تست شیر، درین را ببندید و کمپرسور را روشن کنید. اگر کمپرسور تا فشار قطع شده بالا رفت، شیر را تعویض کنید.
تقسیم منبع تغذیه: یکی دیگر از مقصران می تواند منبع تغذیه شما باشد. استفاده از سیم کششی که خیلی کوچک است یا وصل کردن وسایل زیاد به یک مدار می تواند کمپرسور شما را دچار مشکل کند.
مشکلات موتور: اگر دستگاه شما برای مدت کوتاهی کار می کند و سپس برق را از دست می دهد، ممکن است به دلیل مشکلات موتور کمپرسور باشد.
اگر این مشکلات را اصلاح کنید و کمپرسور هوای شما همچنان در حال خراب شدن باشد، ممکن است ظرفیت تجهیزات شما برای کاربرد شما مناسب نباشد.
 
مسائل جریان
شناسایی مشکلات فشار و جریان در کمپرسور هوا می تواند چالش برانگیزتر از سایر مسائل رایج باشد. ممکن است در نگاه اول به نظر برسد که دستگاه به درستی کار می کند. با این حال، اگر متوجه شدید فشار بیش از حد یا خیلی کم فشار تجهیزات شما می رسد، ممکن است کمپرسور شما نیاز به توجه داشته باشد. برای شناسایی مشکلات جریان، اجزای زیر را بررسی کنید:
 
واشر
مهر و موم پیستون
شیر ورودی
شیر فشار
شیر چک مخزن
اگر متوجه ساییدگی یا آسیب دیدگی هر یک از این قطعات شدید، ممکن است نیاز به تعویض آنها برای اصلاح مشکلات جریان داشته باشید. با این حال، اگر این اجزا در شرایط خوبی هستند، مشکلات شما می تواند به دلیل عوامل دیگری باشد، مانند:
 
تنظیم فشار سنج خیلی کم است.
یک کوپلر نامناسب جریان هوای کمپرسور شما را مسدود می کند.
فیلتر ورودی مسدود شده باعث می شود کمپرسور برای ایجاد فشار بیشتر طول بکشد و دستگاه شما را تحت فشار قرار دهد.
صداها و ارتعاشات عجیب
احتمالاً با صداها و ارتعاشات معمولی مرتبط با کمپرسور هوای خود آشنا هستید. اگر هنگام روشن کردن دستگاه متوجه شدید صدای دستگاه بیشتر از حد معمول است یا بیش از حد معمول طنین می‌زند، علل احتمالی را بررسی کنید.
هنگام شنیدن صداهای نامشخص یا لرزش دستگاه خود را از نظر موارد زیر بررسی کنید:
 
نصب نامناسب: اگر تجهیزات شما به طور نامناسب نصب شده باشد، کمپرسور شما در هنگام استفاده می تواند صدا کند. ممکن است لازم باشد چکمه‌ها را دوباره ببندید یا پدهای لرزش را برای اصلاح خطاهای نصب اضافه کنید.
قطعات شل: تمام پیچ ها و تسمه های کمپرسور خود را بررسی کنید. اگر هر یک از آنها نامرتب یا شل شد، آنها را به سرعت اصلاح و سفت کنید.
مشکلات پیستون: تماس پیستون ها با صفحه سوپاپ می تواند پر سر و صدا و ناخوشایند باشد. اینها را در صورت نیاز تنظیم کنید تا از صداهای غیر ضروری جلوگیری کنید.
میل لنگ معیوب: نگاهی به میل لنگ خود بیندازید. اگر روغن کافی نداشت، مقدار بیشتری اضافه کنید یا آن را تعویض کنید. اگر نقص داشته باشد، ممکن است به بلبرینگ های جدید نیاز داشته باشید.
مشکلات نفت
بهتر است مشکلات مربوط به روغن کمپرسور هوا را بسیار جدی بگیرید. نادیده گرفتن آنها می تواند باعث آسیب جدی شود و ممکن است مجبور شوید دستگاه خود را به طور کامل تعویض کنید. مایعات منقضی شده و پراکندگی دو مورد از رایج ترین مشکلات روغن هستند.
 
اگر متوجه شدید روغن ماشین شما خیلی سریع منقضی می شود، باید موارد زیر را بررسی کنید:
 
نشت می کند
انسدادها
رینگ های پیستون فرسوده
ویسکوزیته نامناسب
روغن پراکنده می تواند باعث ترک خوردگی و تورم در مهر و موم کمپرسور شما شود. برای پی بردن به ریشه مشکل، کمپرسور خود را از نزدیک بررسی کنید. به دنبال دلایل زیر برای روغن پراکنده باشید:
 
روغن بیش از حد در مخزن
ویسکوزیته روغن نادرست
رینگ های پیستون معکوس
رینگ های پیستون منقضی شده
محدودیت ورودی هوا
رسیدگی به مشکلات روغن در اسرع وقت برای به حداقل رساندن آسیبی که می تواند به دستگاه شما وارد کند بسیار مهم است. هرچه زودتر مشکلات روغن را در کمپرسور هوا برطرف کنید، بهتر می توانید تجهیزات خود را حفظ کرده و آن را به خوبی کار کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.