راهنمای انتخاب کمپرسور باد

آیا نمی دانید کدام کمپرسور هوا برای شما بهترین است؟ بستگی به این دارد که برای چه چیزی از آن استفاده خواهید کرد. کمپرسورهای هوای مختلف مقادیر متفاوتی هوای فشرده تولید می کنند. آنها همچنین آن را در فشارهای عملیاتی مختلف تولید می کنند. در واقع کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرو حتی این کار را با استفاده از روش های مختلف انجام می دهند. به نظر می رسد شما باید به چیزهای زیادی فکر کنید. اجازه دهید ما به شما کمک کنیم.

 

نیازهای هوای فشرده شما چیست؟

سوال اول: به چه مقدار هوای فشرده در محل تامین نیاز دارید؟ آیا چندین نقطه عرضه دارید؟ همچنین باید به نحوه عملکرد اجزای سیستم فکر کنید. آیا آنها یک به یک عمل خواهند کرد؟ آیا همه آنها را به یکباره اجرا خواهید کرد؟ تعادل مناسب را پیدا کنید و نیاز کلی هوای خود را برآورد کنید.

 

در دنیای کمپرسور هوا، ما معمولاً در مورد جریان هوا با استفاده از اصطلاح "تحویل رایگان هوا" (FAD) صحبت می کنیم. بسته به مکان شما، FAD بر حسب لیتر در ثانیه (l/s)، فوت مکعب در دقیقه (CFM) یا متر مکعب در ساعت (m3/h) اندازه گیری می شود.

 

FAD به شما نشان می دهد که به چه اندازه کمپرسور نیاز دارید. اندازه تاثیر زیادی بر کارایی و طول عمر کمپرسور شما دارد. آن را دست کم بگیرید و فشار کاهش می یابد و حتی در برخی موارد از عملکرد صحیح کمپرسور جلوگیری می کند. برآورد بیش از حد آن ممکن است منجر به مشکلات مکانیکی شود. حتی ممکن است کمپرسور شما به طور کامل از کار بیفتد.

 

دو راه برای فهمیدن اینکه FAD شما باید چه باشد وجود دارد. اولین راه ساده تر این است که به دیتاشیت های تجهیزات خود نگاه کنید. راحت، ها؟ 

 

یک گزینه بهتر - اما پیچیده تر - ممیزی سیستم هوای فشرده شما است. بهتر است برای این کار از یک حرفه ای تماس بگیرید. اگر مطمئن نیستید که آیا به حسابرسی نیاز دارید یا خیر، چه؟ برای کمک و مشاوره صادقانه با کمپرسور نوری  تماس بگیرید.

چه فشار کاری نیاز دارید؟تجهیزات مختلف در فشارهای کاری متفاوت کار می کنند. و حتی کمپرسورهایی با اندازه اصلی یکسان، با FAD یکسان، هوای فشرده را در فشارهای مختلف تولید خواهند کرد. این بدان معناست که برای یافتن کمپرسور هوای مناسب، باید فشار کاری مناسب را نیز پیدا کنید.  ببینید کدام قسمت از سیستم شما به بیشترین فشار عملیاتی نیاز دارد. این در واقع فشار کاری مورد نظر شما برای کمپرسور نیست. توصیه می کنیم حدود 15-30 PSI یا 1-2 را به این عدد اضافه کنید. (فشار معمولاً بر حسب پوند بر اینچ مربع - یا PSI، اندازه‌گیری امپریالیستی - یا بار - اندازه‌گیری متریک اندازه‌گیری می‌شود.) چرا فشار را افزایش دهید؟ اساساً با جریان هوا از طریق تجهیزات خشک کن، فیلترها و لوله کشی بیشتر در سیستم هوای فشرده، فشار کاهش می یابد. آیا نمی دانید که چه کمپرسورهای فشار کم و فشار بالا واجد شرایط هستند؟ کمپرسورهای هوای کم فشار قادر به تامین هوا با فشار 4-13 بار یا 60-190 PSI هستند. یک کمپرسور هوای پرفشار هوا را در فشارهایی تا 400 بار یا 5800 PSI و گاهی حتی بیشتر از آن خارج می کند. 
کمپرسور پیستونی یا کمپرسور اسکرو؟غرق شدن در انواع مختلف کمپرسورها آسان است. خبر خوب؟ در بیشتر موارد، شما فقط باید به کمپرسورهای پیستونی و کمپرسورهای پیچی نگاه کنید. و از اینجا، انتخاب شما به حجم کار و ویژگی های مصرف ابزار شما بستگی دارد.  فرض کنید خدمات لاستیک ارائه می دهید یا ماشین های بسته بندی را راه اندازی می کنید. شما از هوای فشرده به طور ناپیوسته و در فواصل کوتاه استفاده می کنید. و این بدان معنی است که یک کمپرسور پیستونی احتمالا بهترین انتخاب است.   اما فرض کنید به طور مداوم به هوای فشرده نیاز دارید.
کمپرسور پیچ بهترین گزینه است.   اگر نیازهای پیچیده تری دارید چه؟ فرض کنید سیستم شما به یک منبع مداوم هوای فشرده نیاز دارد، اما شما از آن در فواصل نامنظم استفاده می کنید. آیا این بدان معنی است که شما به یک کمپرسور پیستونی یا یک کمپرسور اسکرو نیاز دارید؟ توصیه ما؟ به نظر می رسد بهتر است از یک کمپرسور اسکرو استفاده کنید که دارای درایو سرعت متغیر است ... اما ما توصیه می کنیم با ما تماس بگیرید تا در مورد نکات دقیق صحبت کنید و نیازهای دقیق خود را مشخص کنید.  حتی اگر 100% مثبت اندیش هستید که انتخاب درستی کرده اید، با خیال راحت در تماس باشید تا درباره افکار خود صحبت کنید و دوباره بررسی کنید که در مسیر درست هستید. چیزی که در کمپرسور نوری  بیشتر از کمپرسورهای هوای سخنگو دوست داریم وجود ندارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.