چرا کمپرسورهای اسکرو برای صنایع کوچک مناسب نیستند؟ - پارت 2

کمپرسورهای اسکرو روغنی و بدون روغن

کمپرسورهای اسکرو تزریق روغن از روغن برای آب بندی، خنک سازی و روانکاری در محفظه تراکم استفاده می کنند. این طراحی عملکرد کارآمد و نسبت تراکم بالاتر را تضمین می کند. برعکس، کمپرسورهای چرخشی بدون روغن، استفاده از روغن را در فرآیند فشرده‌سازی حذف می‌کنند و برای محیط‌هایی که به هوای بدون آلاینده نیاز دارند، مانند تأسیسات دارویی یا تولید مواد غذایی، مناسب می‌شوند.
 
در عملیات در مقیاس کوچک، هرگز یک کمپرسور اسکرو بدون روغن پیدا نمی کنید. چرا؟ از آنجا که آنها گران هستند، فقط برای جریان های هوای بزرگتر در دسترس هستند و اگر هوای بدون روغن در دسترس باشد، راه حل های بهتری در دسترس هستند (مانند فیلترهای هوای فشرده مناسب یا کمپرسورهای اسکرول).
 
بنابراین می توانیم روی کمپرسورهای اسکرو تزریق روغن تمرکز کنیم. آنها در دو طعم وجود دارند: سرعت ثابت و سرعت متغیر (VSD).
کمپرسورهای سرعت ثابت در مقابل کمپرسورهای سرعت متغیر - و چه چیزی باید مراقب آن بود
برای استعلام قیمت و خرید کمپرسور اسکرو کلیک کنید.
 

کمپرسورهای سرعت ثابت

کمپرسورهای اسکرو چرخشی با سرعت ثابت با سرعت ثابت کار می کنند و بدون توجه به تقاضا، جریان ثابتی از هوای فشرده را ارائه می دهند. کمپرسورهای سرعت ثابت در حالی که از نظر طراحی ساده‌تر و اغلب مقرون به صرفه‌تر هستند، ممکن است در دوره‌های بیکاری که تقاضای هوا کم است، انرژی بیشتری مصرف کنند.
برای کاربردهای کوچک، مشکل اصلی کمپرسورهای اسکرو با سرعت ثابت این واقعیت است که شما انرژی زیادی را از کار بدون بار هدر خواهید داد.
 
در برنامه های کوچک، اغلب می بینید که کمپرسور اسکرو برای یک دقیقه کار می کند تا گیرنده هوا پر شود، سپس برای چند دقیقه بدون بار کار می کند (که برای یک کمپرسور اسکرو طبیعی است زیرا نمی تواند چندین بار در هر بار روشن و متوقف شود. ساعت)، و سپس توقف کنید، یا دوباره بارگیری کنید تا گیرنده هوا دوباره پر شود (بسته به اندازه گیرنده و مصرف هوا).
 

کمپرسورهای با سرعت متغیر

کمپرسورهای چرخشی با سرعت متغیر سرعت موتور خود را برای مطابقت با خروجی هوای مورد نیاز تنظیم می‌کنند و در نتیجه در دوره‌های کم تقاضا صرفه‌جویی می‌کنند. این کمپرسورها بسیار کارآمد هستند و انعطاف پذیری را در مدیریت نیازهای مختلف هوا ارائه می دهند. اگرچه آنها هزینه اولیه بالاتری دارند، اما صرفه جویی طولانی مدت انرژی می تواند بر سرمایه گذاری بیشتر باشد.
 
مشکل برنامه های کوچک (مصرف هوای کم) این است که کمپرسور VSD هرگز واقعاً از سرعت حداقل بالاتر نمی رود. به این ترتیب، کمپرسور هرگز واقعاً گرم نمی شود. این امر باعث میعانات زیادی در داخل کمپرسور می شود.
 
دو مشکل اصلی
مشکل اصلی کمپرسورهای اسکرو در کاربردهای کوچک این است که تقاضای کم هوا به اندازه کافی کمپرسور هوا را گرم نمی‌کند و عدم تعادل بین اندازه کمپرسور و تقاضای هوا باعث ایجاد یک سیستم هوای فشرده بسیار ناکارآمد (برق/هزینه) می‌شود.
 
گرم شدن
اگر یک کمپرسور اسکرو تا دمای مورد نظر خود (حدود 80 درجه سانتیگراد) گرم نشود، مشکلات زیادی در تراکم ایجاد می شود. هوای فشرده حاوی رطوبت زیادی است که در دماهای پایین در داخل کمپرسور متراکم می شود و روغن را رقیق می کند و باعث ایجاد مشکلات اکسیداسیون (زنگ زدگی) در شیرها و سایر قسمت های داخلی می شود.
 
مصرف انرژی
همانطور که قبلاً گفته شد، مصرف هوای بسیار کم در مقایسه با میزان ساعات کار در روز یا هفته، منجر به دوره های طولانی تخلیه بار در حال اجرا می شود. از آنجایی که کمپرسور هنوز حدود 1/3 انرژی کامل را در حین تخلیه بار مصرف می کند، این همه انرژی تلف می شود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.